اعتراض ترکیه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا-راهبرد معاصر

اعتراض ترکیه به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا

پارلمان ترکیه در واکنش به سخنرانی عامل اصلی شهادت صد‌ها هزار زن و کودک فلسطینی در کنگره آمریکا، آن را مایه شرمساری خواند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 28
کد خبر: ۲۵۱۹۹۹

به گزارش راهبرد معاصر، مجمع عمومی پارلمان ترکیه در یادداشتی درباره سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا اعلام کرد‌ که نتانیاهو اشغال ناعادلانه طی چندین دهه و نقض فاحش قانون در فلسطین را با وحشیگری در غزه به سطح بی سابقه‌ای رسانده است، سخنرانی او در کنگره هم به عنوان یک ننگ در تاریخ ثبت شد.

 

براساس گزارش النشره، پارلمان ترکیه با اشاره به شهید شدن نزدیک به ۴۰ هزار غیرنظامی فلسطینی طی ۱۰ ماه گذشته در غزه که بیشتر آنها زن و کودک بودند و آواره شدن دو میلیون نفر از نوار غزه پس از تخریب عمدی خانه هایشان، گفت: ما در مجلس ملی بزرگ ترکیه اعلام می‌کنیم که متاسفانه با یک رسوایی دموکراتیک مواجه شده‌ایم. 

 

مجمع عمومی بر این واقعیت تأکید کرد که بازماندگان حملات اسرائیل در مواجهه با گرسنگی و بیماری در باریکه غزه که از ورود هرگونه کمک‌های بشردوستانه به آن جلوگیری می‌شود، برای زندگی تلاش می‌کنند.

 

این نهاد ترکیه‌ای اعلام کرد که در حالی که فاجعه انسانی در غزه روز به روز بدتر می‌شود، خشونت اشغالگران در کرانه باختری رود اردن نیز در حال افزایش است و حملات به جان و مال فلسطینی‌ها شتاب می‌گیرد.

 

پارلمان ترکیه تاکید کرد: اجازه صحبت دادن به جنایتکار جنگی که دستانش به خون آلوده است و مسئول اصلی این صحنه به حساب می‌آید، در کنگره کشوری که انحصار دفاع از دموکراسی و حقوق بشر را در اختیار دارد، قطعا دموکراتیک نیست و یک رسوایی است و در عین حال نشان دهنده چالش با قانون و انواع ارزش‌های انسانی و اخلاقی است.

 

در راستای اعتراضات به حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا حامیان مردم فلسطین در این کشور روز چهارشنبه و همزمان با سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره، با حضور در خیابان‌های واشنگتن پرچم آمریکا را آتش زدند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند./ باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده